Followers

Thursday, July 5, 2012

aku hanyalah insan biasa..





aku hanyalah manusia yg biasa..
yg punya hati dan perasaan..
aku bukannya patung,mahupun tunggul terhormat..
aku hanya manusia biasa yg inginkan kegembiraan didlm hidupku sendiri.
yg ingin dicintai dan mencintai..tetapi bukannya untuk dipermainkan dan disakiti dengan senang lenangnya untuk kepuasan n tujuan tertentu..
aku cuma mahu menumpang dan berkongsi kasih sayang agar aku dapat pengalaman itu..namun air yg tenang jangn disangka tiada buaya..malah buaya itulah yg membuatkn air itu menjadi gelora..sekali air itu bergelora..akan meninggalkan kesan yg amat dalam..
jagalah hati dan perasaan itu sebaik mungkin..cinta dan mencintainya dengan seikhlas hati..

aku hanyalah seorang perempuan yg biasa..
aku bukanlah seorang insan yg ketagih dengan cinta dari seorang lelaki yg aku idamkn dari kecil..
aku hnyalah insan yg lemah..
namun bukanlah dengan sesuka hatimu melayan aku dengan sesuka hatimu..demi kepuasan dn kepentingn dirimu..
aku tahu setiap kata kata dan tutur bicaramu hanyalah dusta semata mata untuk menutup segala kerja kerjamu dibelakngku..agar aku lalai dn terbuai dngn setiap bicara manismu..
malah aku hmpir percaya dengan semua lakonanmu dan perbuatanmu serta percakapnmu kpdaku..bagimu aku hanyalah pelakon extra yg mmbantumu untuk melengkapkan satu cerita yg dicipta olehmu..

kejam sungguh hatimu..aku tidak tahu dimanakah silapku selama ini?..kenapa aku yg perlu berhadapan dengan ini semua..adakah dari dosa nenek nenek moyangku dulu..yang kini tempiasnya kepada aku?..aku kerap kali berfikir begitu..adakah aku terlalu baik sehingga kepalaku dipijak sedemikian rupa?..namun aku tahu..tiada gunanya berpatah balik..benda yg telah berlaku mustahil boleh berpatah balik..air mata yg gugur kerna perbuatanmu kini telah kering..bibir yg sentiasa basah kerna menyebut namamu kini telah kering dan berhenti..hatiku yg sentiasa ada namamu..kini telah tertutup rapat dan tidak akan dibuka lagi.melainkan ada seorang lelaki yg benar benar mahukan aku menjadi suri didlm hdupnya..wajahmu yg slalu bermain dimata kini telah menjadi asing kepadaku..

aku bukanlah menagih cinta darimu..bahkan aku bukanlah kemaruk sngt mahu bercinta..sampaikn kau snggup bermain dngn cintaku yg ikhlas..aku tidak memilih rupa mahupun harta..aku tahu kau tidak berharta..aku tidak pndng itu semua..yg aku pandng hanyalah cinta yg ikhlas darimu untukku..bagiku itulah harta yg plng mahal untukku..bukan nilai wang mahupun emas permata..tetapi cinta darimu lah yg  plng bernilai dn berharga..

kalau aku hanya mementingkan harta dn darjat..aku sejuta kali akn membuangmu jauh jauh..akn menolakmu mentah mentah kerna kau tidak setarf denganku..aku tahu kekayaan tidak akn dibawa mati..malah amaln kita yg akan dibawa..

kau simpan aja segala lakonan dn perbuatanmu kpdku.kerna setiap pembuatan ada pembalasannya..kalau tidak kena kepadamu..mungkin generasimu yg akn kena tempiasnya..aku serahkan segala yg berlaku kpdku atas perbuatanmu itu kepada tuhan yg maha adil..

aku bersyukur kerna aku dilahirkan bukan dengan sifat dendam..malah senang memafkan orang...kerna bagiku dendam tidak wajar diamalkan oleh kita..



once it broken..it will never cure again..

p/s: luahan hati far..no photocopy dari mana mana..ni yg keluar dari lubuk hati far tntng apa yg blaku..




Best regards,


Best regards,


Thanks For Reading..U can like it or leave a comment

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...